Sötsug

Drygt, att man ska vara så otålig det är ju våra fyra årstider som gör att naturen förändras och vädret
skiftar. Likväl är det vår och sommar som i alla fall jag längtar mest efter och så godis förstås.
 
Ändå tycker jag att det är så mysigt att elda i spisen, värmen sprider sig snabbt och vackert är det att
titta på elden. Kjell älskar att elda, jag tror det ligger en liten pyroman i varje man jag vet inte någon
karl som inte tycker om att elda. Man kan inte köpa godis i Immeln vi har ingen affär.
 
Varje söndagsmorgon äter vi frukost i matrummet. Då blir det lite extra känsla att det är helg.
Sötsug, ja jag älskar godis. Jag kan bli så sugen så det känns som jag kan gå mil för att få
något gott, sött. Men nu har det blivit ändring på det. Jag har inte ätit godis sen jul. Hur jag har
lyckats, tittade på mig i helbild i spegeln kära nån vilken syn. Nu eller aldrig som dom säger, men
jag har ju förstås kläder på mig för det mesta och då ser det som tur är inte så illa ut i alla fall
 
Äter jag en stadig bra frukost så klarar jag sötsuget bättre.
Här har jag fått till det med morotsbulle, knäckebröd ja och ni ser grönsaker och annat gott. Morots
bullar har jag själv bakat.
 
Här kom ett par glasögon också. Som tur är ska jag hämta nya som jag beställt efter min starr operation
för när den var gjord( på båda ögonen) så passade inte dom gamla. Jag ska hämta dom på fredag i morgon
alltså. Sen är man några tusen kronor fattigare, men det får det vara värt.
 
Det kan inte hjälpas jag tycker faktiskt att jag har varit duktig, inget godis och kläderna sitter faktiskt
lite bättre. Spegeln den bryr jag mig inte om, jag har en känsla av att den förvränger bilden.
Bäst är att inte tänka för mycket på sånt som man inte får och njuta av det som är bra i stället
 
Kram på er för nu händer det saker i mitt behandlings typ gästrum, kommer på bloggen snart !
 
Maj-Lis