Har du vänner, betrakta dig som rik

Så här kan det se ut när vi besöker våra vänner i Berg.
Jag hade skojat med dom innan vi kom, att ni vet väl att man behandlar sina gäster som kungligheter,
det hade jag läst i en tidning. Så välkommen låg på sängarna, vatten, en liten tvål och en tidning på sängbordet
Vi skrattade gott och tanken slog mig att vist är det roligt att skämta och vi kände oss riktigt välkomna
 
Det blev en tur till gamla Linköping i Sörens nya mersa
 
I gamla Linköping har man kvar det gamla. Här en lanthandel med konst utställning
 
Här ett annat hus att titta in i. Inger och jag kollar på fina saker.
 
Kaffe paus i en park med våra vänner.
Tur med vädret dom dagarna vi var där, en paus i solen vid slussarna.
När vi sitter i familjen Velins glasveranda vandrar mina ögon runt i rummet och jag hittar alltid spännande saker att fota. En hörna med en väldigt annorlunda upphägning.
 
Glasproppar som Inger samlar på och sedan hänger dom som en mobil blir väldigt effektfullt
 
Fiffigt att hänga en liten, liten  glasvas i ljuskronan.
 
Ja tre små glasvaser blir det förstås.
 
Fint blickfång
En blick ut genom fönstret, den fina trädgårdspumpen man blir så glad av den fina färgen
Ja då har jag visat lite från våra dagar i Linköping som varit härliga
Det är kul att vara på bra humör, man blir så glad av det !
 
Vi ses snart igen.
Kram
Maj-Lis
#1 - - Gunsan :

Härligt inlägg , som alltid Maj-Lis! Och era vänner har verkligen oxå ett underbart vackert hem!
Kram