Lite hit och dit.

Nu har förkylningen fått ett ordentligt grepp på mig för andra gången, då får jag ta och titta lite på
dom fina blommorna jag fick när jag fyllde mina år och så sätter jag mig med datorn och tänker
att minsann nu får jag ta och blogga lite. Här en fin liten grupp som jag fått av dotter och svärson
 
Syren Hotensia vet min käre son att jag gillar, den hoppas jag att jag kan plantera ut lite längre fram
i vår.
Huvudet värker och näsan rinner och så den otrevliga hostan, ja då är det faktiskt roligt att ha den här
bloggen. Det blir ju en salig blandning av inredning och mina upplevelser i vardagen här.
 
Tulpaner är aldrig fel, lätta att placera, fina var man än sätter dom.
Så fina Mimmi,"  Det var ju tur för det var ett panik köp strax innan vi skulle vara här " ja men
det blev bra i all fall, det är tanken som räknas
 
Ännu en Hotensia som jag själv köpt i Oppmanna, men det fina ägget fick jag av min andre son, och där i hade min fina svärdotter lagt nyttigt choklad som hon själv gjort. Ni vet jag äter fortfarande inte godis.
Men jag tror att jag tar en wisky med pressad apelsin i kväll, det kanske jagar iväg förkylningsbacillerna.
 
En bättre bild på ägget
 
På fredagar är det alltid lite extra. Då dukas det fint och lagas god mat. Det måste kännas att veckan
är slut och att det är helg. På så vis har vi alltid något att se fram mot fastän vi inte jobbar, inte borta
i alla fall. Kjell har ju ett litet företag och det sköter vi hemifrån så det funkar bra
 
För någon vecka sen var vi på IKEAs aktivitetshus där Kjell spelade och sjöng för pensionärsklubben och
då såldes det lottor, minsann så vann jag denna fina ljuslyckta
 
Den här ljuslyktan har jag flyttat runt lite i huset. Det blir ju så när man tapetserat för då passar det
helt plötsligt inte på samma ställe. Men när jag hängt tavlan på plats så blev det bra för den bruna
färgen går bra till varandra
 
Jag har städat och grejat i behandlings-typ gästrummet och så tittar jag in i matrummet genom fönstret i dom
gamla dörrarna och så blev det den här bilden
 
Tavellisten på väggen behöver bara lite ljuslyktor från Lene Bjerre.
Då blev det lite blandat i dag hoppas ni hänger med och att men envisa förkylning ger med sig snart
 
Kram
Maj-Lis