Försommar blomster

Vita syrener som blommar om våren så låter en gammal låt från 60- talet när jag var ung.
Vist är syrener vackra. Man måste banka stjälkarna ordentligt och sen sätta dom i varmt vatten
då står dom länge. Här står dom i en vas som jag köpt på Blomsterlandet i Kristianstad
 
Katten Misen som aldrig går upp på bordet blev helt galen och började bita och dra i blommorna
som tur var kom jag på honom och kunde rätta till blommorna igen. Undrar vad som for i honom ?
 
 
I fredags kväll hade vi våra kattvakter på lite mat, trevliga grannar som passar vår katt när vi är bortresta
då fick lila syrener pryda bordet
 
 
När dom ska resa så ser vi till deras katt. Perfekt när man kan hjälpas åt. Ja och så alla blommor som
behöver vattnas.
 
Denna vackra Hotensia fick jag av våra gäster i fredags, den fick hedersplats på turkosa skänken
framför fjärilarna.
 
Jag är nog barnsligt förtjust i min turkosa skänk som jag målat och slipat för att den ska se mer använd
ut. Det är en möbel från 30- talet som har stått i mina svärföräldrars hem i Hylta
 
Lila syrener i hallen i gammal kaffekanna
Nu har molnen hopat sig igen utanför fönstret värmen låter vänta på sig, inte ofta man behöver ha
värmen igång så sent på året, men vad gör det när den kommer så kommer den och då njuter vi
dubbelt upp
 
Ha en bra dag vi ses snart här igen
Kram
maj-Lis