Adventsmys på Ljungkullastigen

 
På söndag den första advent då har Kjell och jag öppet i Grillkåtan och det Gamla garaget.
Vi bjuder på glögg och pepparkakor och så skumtomtar till barnen.
Kjell grillar korv i Grillkåtan som man kan köpa för en 20-ga, 30 kr med läsk
 
 
Vi förbereder för fullt och hoppas att det kommer många som vill kolla julinredningen i Garaget och
att värma sig i Grillkåtan och käka en nygrillad korv eller bara sitta och njuta
 
 
Garaget är en upplevelse i sig med allt gammalt och nött som jag hittat.
Vi har plockat granris och kottar och fått lov av markägaren att ta en gran också
 
 
Många undrar hur vi orkar hålla på med det här det ger ju inga pengar, korven är till självkostnadspris
och glögg och annat bjuder vi på.
För mig är det nog glädjen att dela med míg av det som jag tycker är fint och mysigt. Ser man sen på ett annat
sätt så blir det ju reklam för vår Grillkåta och vi kan få fler gäster. Om vi skall sätta reklam i tidningar så
kostar det många gånger mer än vad glögg och marschaller kostar
 
 
Det som blir jätteroligt är faktiskt att vi skall låta hela Ljungkullastigen lysa. Vi har inhandlat massor med
marschaller som skall sättas ut strax innan kl 3 på söndag och jag har fått våra grannar att sätta ut några
utanför sina hus, det kommer att bli magiskt med så mycket ljus pluss ljusslingor som vi har både vid
Garaget och Grillkåtan
 
 
När min mor hade gått bort så hittade jag dom här gamla ljushållarna som vi hade i granen när jag var
liten. Dom finns nu i det gamla Garaget
 
 
Det gäller att ha gott om ved så vi kan hålla varmt i Grillkåtan. Här har Kjell lavat en hel del så det skall
räcka ett bra tag
 
 
Här blir det snabbt varmt än om det är några grader kallt utanför
 
 
Skulle vara härligt med snö till söndag men det kan vi inte påverka och tur är väl det.
 
 
Någon snö har vi inte , det lilla som kom har försvunnit igen. Lite små lampor i buskarna vid Garaget
gör sig fint i alla fall. Nu hoppas jag att det kommer många och besöker oss på Ljungkullastigen i Immeln
jag lovar ni kommer inte att ångra er
 
HELA LJUNGKULLASTIGEN LYSER !!
 
Kram
Maj-Lis
#1 - - Kim:

Så mycket fina detaljer! :D