Dröm om morgondagen, mins gårdagen, lev i dag

 
Ett ordspråk som jag hittade. Ja det är väl så vi gör, drömmer om morgondagen och att den skall vara
lika bra eller kanske bättre än dagen i dag. Hm men det heter lev i dag och faktiskt så försöker vi göra
det leva i dag min man och jag. Livet går så otroligt fort så när man stannar upp så ja, då tänker i alla
fall jag vart har åren tagit vägen ? Här får du en bild från mitt köksfönster. En kul flaska utan botten
med några små, små trådrullar.Flaskan har jag köpt i Linköping när jag vi var på besök hos våra vänner
 
 
Sen jag blev pensionär för mer än fyra år sedan tycker jag att tiden har gått ännu fortare. Undrar vad det kan bero på ? Jag har hört sägas att det är för att vi pensionärer tar så lång tid på oss att göra saker och att vi ofta
är ivägen i affärer och särskilt kassaköer. Ja,ja förr städade jag huset på en dag nu måste jag dela upp det på
två dagar och då har jag ändå en man som dammsuger och jag dammar och torkar golv
Den här söta koppen med hjärtan på tråd har jag köpt i Oppmanna plantskola.
 
 
Det är ju farsdag snart och vi tänkte bjuda Kjells barn på middag den dagen. Nu kunde inte alla komma
Peter skulle jobba i Kina ( han jobbar på IKEA ) och Mia bor i Mölnlycke, många mil att köra när tiden
skall räcka till barn och jobb så vi får ses till jul. Vernika med familj dom kommer
Peter med familj kom ett par söndagar innan och då hade han med sig denna vackra lilja till sin far
 
 
Blomman fick stå på matbordet och ser så ståtlig ut
 
 
Det fins bara ett litet problem med den här sortens blommor, doften.
Den fullkomligt överöser en med doft så man får klippabort pistillen eller är det ståndaren jag vet inte vilket
men då lugnar sig doften en aning i alla fall
 
 
Innan jag brukade våld och klippte bort pistillerna på dom vackra blommorna så tog jag en del foto på den, blomman är ju otroligt vacker.
 
 
Drömbild, asch glöm gårdagen hoppa över morgondagen och lev nu
 
Kram på er
Maj-Lis