Elände men ändå inte

 
Jag kan förstå att ni undrar vad då elände. Jo elände det är när Kjells canser börjar bråka, det är för mig
ja honom också naturligtvis det värsta elände jag vet. Jag vet att han hamnar i en livsfarlig situation och
det är bara läkarna som kan rädda honom, samtidigt är han en kämpe och jag född optimist , men det
är inte alltid det hjälper men nu är han på bättring och jag har hittat hit igen
 
 
Nästa elände är min rygg som bara blir sämre och sämre, ibland är smärtan så hög att jag inte kan ta ett
enda steg. Har provat allt tycker jag kiropraktiker, sjukgymnast och nu sist en smärtblokad som inte hjälp
utan jag har mer ont. Nu säger min ortoped läkare att vi måste nog gå in och frilägga nerven, jag gör vad
som helst bara jag kan leva normalt igen, dammsuga, hänga tvätt, dra på mig håsorna utan smärta nja
jag har inga håsor nu i sommar men en del annat skall jag ju ha på mig.
Nu har jag gnällt av mig riktigt ordentligt men ibland behövs det så.....
 
 
Nu till det lite gladare, Kjell kommer hem från sjukhuset i dag efter att han varit inlagd en vecka.
Han har fått flera påsar blod och vätskeersättning och annat som jag inte begriper men
nu ser det bättre ut igen och jag skall köra och hämta honom i eftermiddag
 
 
Nästa rolighet är ju mitt Gamla garage.
Häromdagen bestämde jag att nu har jag haft så mycket nytta som jag kan av det gamla garaget så nu
säljer jag det som går att sälja och sen skall det rivas men .......
Det visade sig att det kom ju fler och fler som ville handla gamla saker eller bara titta.
Min kära syster hade grejer som hon ville bli av med.
Så efter 4 dagars försäljning insåg jag att det gamla garaget har fått ett nytt liv
Där har varit utställning, julstuga, vinprovning och kaffestuga inget har varit någon höjdare
men loppis det räddade garget som nu är fyllt med många billiga och fina grejer
Det är återvinning att någon annan får glädje av det andra har ratat och jag är lycklig
( mitt i eländet ).
 
Jag har varit i en affär med gamla saker och där hittade jag denna charmiga hattask
passar fint till den lilla bänken från åhlens.
 
Nu hoppas jag att det inte skall dröja lika länge tills vi ses här igen
 
Kram
Maj-Lis
#1 - - Manen i huset:

Tack min älskade fru nu tar vi nya tag.
Kram❤️❤️❤️❤️

#2 - - Marie Skoog:

Ni är kämpar båda 2! Heja heja!!!

#3 - - Sören Velin:

Håll hårt i dina grejor Kjell så att de inte åker ut i garaget.Lås fast dom.Göm dom.Sitt på dom.

#4 - - Ronda Nilsson :

Åh, ta hand om varandra nu!