Motivation

 
Motivation och finna styrkan efter varje behandling när vissa prover går ner och andra prover går upp.
Det är vad min man måste kämpa med varje vecka efter sitt besök på hematologen.
Han har myelom en sorts blodcancer som sin följeslagare vilket innebär biverkningar och en del begränsningar
Att leva tillsammans och se kampen men ändå den drivkraft han har är en upplevelse i sig
Jag kan bara beundra och se honom finna styrka som får honom att känna sig betydelsefull.
 
Tre blommor på rad, ensamma men ändå i grupp står stadiga var för sig, hoppfulla.
 
 
En öppen dörr käns alltid som frihet, att bara gå ut och ställa sig på trappan och andas.
Här kommer kvällsolen in.
Att leva med kronisk sjukdom gör att man tar vara på glädjeämnen i livet mer än friska människor gör
tror jag i alla fall, eller jag tycker mig se att det är så. Samtidigt vill man leva precis som vem som.
lär sig att se sin sjukdom som något normalt i ens liv.
 
 
Jag kunde inte låta bli att bjuda på en bild på våra hundar.
Alla, eller många säger, skaffa en hund det är underbart att ha hund, den blir alltid lika glad när man kommer hem, man kommer ut flera gånger om dagen, träffar andra hund människor. Ja jo det kan säkert vara så,men
samtidigt så måste man skaffa hundvakt när man skall resa,hunden kan inte vara med överallt och så läser man om hundar som lämnats i varm bil, fasansfullt för djuret.
Just nu passar dom här jyckarna bäst för oss, men man vet alldrig, och så har vi katten Mise misen förstås.
 
 
Köpte en kabelvinda till trädgården för en billig peng. Kjell fixade ett rep runt översta hyllan, blev fint
tycker jag.
Sjukvården har varit och är fantastisk för oss. Dom ger sig alltid tid att berätta och föklara för oss vad
det är som händer i kroppen så långt dom nu kan och vi har fått veta att nya metoder är på gång som
kan stanna upp sjukdommen ytterligare, en så kallat plan B.
 
 
En vacker sommarhimmel .
Undret är inte att flyga i luften eller att gå på vattnet
utan att vandra på jorden.
Ernst .
 
 
Smultron på tråd,
Så här gjorde jag som barn, plockade smultron och trädde dom på grässtrå.
Lilla barnbarnet Tuva lärde sig snabbt.
 
 
Titta så långt det blev det skall vi mumsa på.
 
 
I dag har det handlat mycket om Kjells sjukdom , att hitta motivationen, att finna styrkan när viljan saknas
är inte det lättaste. Men han har en enorm vilja och en glädje i att spela på sin nyckelharpa. Musik är en
fantastisk hjälp för alla som har en sjukdom som sin följeslagare. Han är beundransvärd min älskade man.
 
Kram
Maj-Lis
 
 
 
 
#1 - - Maj-Lis man:

Tack min älskade fru iutan ditt
stöd hade jag inte klart mig så här
långt.
Nu kämpar vi vidare. .
Kram!💝