Hur länge orkar vi hoppas ?

Varje vecka hoppas vi på possitiva besked
Efter 8 behandlingar säger läkarna i Lund att man ser en liten förbättring på ett av proverna , men sjukdommen är aktiv och man kan ännu inte säga om antikropparna klarar av cancern.
En liten förbättring ! Där tändes hoppet igen, kanske ändå .....
Det har varit en tuff tid igen för Kjell, en smärta i ryggen som inte ville ge sig visade sig vara proppar i lungspetsarna pluss en ny infektion i kroppen så det blev en vecka på hematologen igen
 
 
Nu måste han ta blodförtunnande i sprutor varje dag och det medför att blodet blir tunt och han får näsblod varje dag , det blev varje natt också och vi tänkte så här kan vi inte ha det
 
 
Man ringde från Lund och ordnade tid till öron, näsa, hals och han fick tid nästa dag att bränna blodkärl i näsan  nu har det blött i natt och i dag igen så det blir nog till att göra om det på måndag
 
 
Nästa problem med sjukdommen är att han blir så infektionskänslig men det fins tydligen medel för att hjälpa till där också så på måndag skall han in och få hjälp med det också. Fantastiskt igentligen vad mycket hjälp det fins som man inte har en aning om och vad snabbt han fick tid.
 
 
Än om livet är turbolent nu så försöker jag hålla på med saker som får mig att glömma sorgen i mitt hjärta när jag ser hur mannen jag älskar bryts ner bit för bit , han måste ha stöd när han går, vikten har rasat och problem med maten. I bilen ligger en rollator som hjälp om vi skall gå en längre sträcka typ mellan bilen och sjukhuset när vi är i Lund. Ett nytt kuddfodral blev lite uppiggande, det betyder mycket för oss båda att ha det trivsamt kring oss
 
 
Hur hade det varit utan våra barn med respektive och barnbarn ? Varje vecka räcker dom oss sin hand och hjälper oss men det praktiska. Vi har stor trädgård och när våren kommer är det en hel del att reda med. vi kände oss bekymtade innan men inte nu längre, på ett par timmar i några dagar så har allt fixat sig, härliga underbara människor som vi är så stolta över både Kjell och jag och tacksamma ! 
En rund matta i hallen köpt hos Mio möbler
 
 
Hej, Hej behövde nya glasögon, dom skulle vist vara lite runda i år.
I små portioner försöker vi hitta något meningsfullt att glädjas över , våren ja det känns lättare när ljuset kommer tillbaka och vi kan sitta en stund i trädgården men jag behöver nästan sätta skygglappar för ögonen på Kjell när han ser allt han vill men inte har orken att göra.
Jag blir snart bättre skall du se säger han till mig , för jag tänker inte ge upp aldrig i helvete !!
 
Kram
Maj-Lis
 
 
 
#1 - - Ann-Sofie Stolpe:

Jag beundrar er så, båda två. Krama Kjell, och kan jag göra något, så bara säg i från💜🙏