Vart tar tiden vägen ?

Snart slut på augusti och det känns som sommaren har övergått till höst det regnar och blåser och jag kan väl säg att vädret där ute stämmer väl med mina känslor, ledsamt, sorgset. Sorgen är som en gäst som inte vill gå hem, hur jag än gör så finns den här.
Men på något sätt så måste jag leva vidare, försöka hitta en mening i mitt liv eller med mitt liv.
Mina barn och barnbarn är guld värda liksom alla vänner så gott att dom finns.
Mitt hem är mitt stora intresse och har alltid varit, det visste Kjell för han sa till mig att jag skulle fortsätta med det än om inte han fanns mer.
 
 
Naturligtvis så går det trögt att hitta motivationen men hämtar jag kameran och börjar leta motiv så ja då funkar det.
 
 
Att trötta ut kroppen är ett bra sätt att uthärda saknaden, jag cyklar varje dag när det inte regnar. I dag har det regnat hela dagen så det har blivit att sysselsätta mig inomhus annars cyklar jag till närmsta butik som ligger 8 km härifrån och handlar vad som får plats i min cykelkorg
 
 
Den här lilla damen brukar cykla tillsammans med mig älskade barnbarn, när hon inte sitter med ipaden
 
  
och kollar på tv sammtidigt !
 
 
Köpte en storbladig växt får se om den klarar sig hos mina fjärillar
 
Det finns dagar som är rättså okej, en sådan dag var när Sören och Inger med son och litet barnbarn kom och hälsade på.Andra bra dagar, jag var och hälsade på min syster, blev bjuden på mat i kampingkiosken av sonen med fru , pratar nya recept med äldsta dottern och äter nyttigt där, undrar hur det går för yngsta dotterns barn nu när skolan börjat äter lite mindre nyttigt där men helt okej och på lördag blir det till att köra till äldsta sonen och fira fruns födelsedag. När jag tänker efter så har jag full sysselsättning hela hösten
 
Men så blir det kväll och då kommer den, saknaden
 
 
Undrar var du finns, får jag någonsin se dig igen i en annan värld ? Ingen vet, inga svar bara undran och frågor. Du är inte sjuk längre i alla fall jag får nöja mig med den vetskapen. Älskar dig vart du än är 
 
 
 
Kram
 
Majlis
#1 - - Anonym:

Så fint skrivigt tänker på dig .Du har det så mysigt sköt om dig🤗Annika