I varje människa bor ett träd och i varje i varje träd bor en människa.

Det läste jag i min bok som heter Torpardrömmar.
Det är ju ett Mangoliaträd jag skall plantera för Kjell. Jag har köpt ett som heter Surise . 
Vita blommor med lite rött i mitten
 
 
Jag körde till Oppmanna plantskola för jag hade sett på facebook att dom hade fått hem en stor leverans och tänkte att det var bäst att passa på. Jag valde noga ut ett som jag tyckte var kraftig och såg fint ut.
 
 
Jag har plockat bort all frigolit som badet stod på och sen involverade jag sonen som köpt badet och som lovat hjälpa mig med plantering och eftersom han jobbar med att lägga sten så skall det läggas kullersten runt trädet, det kommer att bli riktigt snyggt.
 
 
Ett vårdträd fyller ett behovav av en påtalig länk mellan det synliga och det osynliga, mellan det som var, är och skall komma sedan. Så länge trädet stå där det står kan inget ont hända
 
 
Tiden har andra demensioner för träd än för människor, vetskapen sprider en viss lugn och ro.
Förr var det vanligt att man planterade ett träd när någon gifte sig, fick barn eller när någon dör
I detta träd med sina vackra blommor har jag med hela mitt hjärta planterat all den kärlek som Kjell gav mig och med all min kärlek till honom. Våra själar lever vidare det är jag säker på och Kjell ser säkert från sin himmel och han kommer att leva genom sitt träd.
 
 
För att skydda mot nattfrost så har jag svept fiberduk runt det. Jag har plockat fram trädgårdsmöbler och köpt olja med brun färg som jag skall måla möblerna mär jag rengjort dom. När jag satt möblerna utan att direkt tänka hur så såg jag att alla stolarna riktar sig mot Kjells träd som en hyllning till honom.
Våren är på väg och allt skall kännas lättare men inte för mig. Som väl är så har jag hur mycket som helst och göra om jag bara vill , det skingrar mina tankar på dagen i alla fall men så kommer kvällen och natten, att vakna varje morgon och se den tomma sängen den tomma platsen vid frukosten, det är så smärtsamt Jag äter min frukost , ger katten mat, klär mig och går bort till grannfrun för nu skall vi seniorscoolan. Hej Majlis säger hon, hur är det i dag ? Jodå bra, ljuger jag med ett leende.
 
Kram vi ses 
Majlis