Att hantera sitt liv varsamt !

Jag tror nog att jag får göra det, hantera mitt liv och min framtid varsamt.
Om man vill leva länge så måste man gå med på att bli gammal läste jag någonstans
och vist är det så.
Man vill ju leva ett friskt liv också vilket min kära dotter har lärt mig hur jag kan hjälpa mig själv
genom rätt kost. Det fins hur mycket som helst att lära och jag har börjat med att inhandla sådant som är nyttigt och inflamationshämmande. I går hjälptes vi åt att göra granola,nyttigt,gott och mättande och roligt hade vi ,våra döttrar har mycket att lära oss mammor. Doftade fantastiskt i huset när det torkades i ugnen ett par timmar.
 
Hel bovete,pumpakärnor,linfrö,sesamfrö,riven kokos,hackad sötmandel,hackad valnötter. Malen kanel och kardemumma , mjuk kokosolja. In i ugnen i 70 garader i ca två timmar. Ät det med blåbär och fil.
 
eller yogert.
Du fattas mig Kjell varje dag och all min glädje den skyms av sorgen, men jag vet det får ta sin tid det går inte att hasta. I dag på kramens dag är det sju månader sen du dog men det är längre sen ditt liv tog en drastisk vändning och du blev aldrig mer den glada Kjell som jag träffade för 21 år sedan trots att du kämpade så tappert in i det sista.Älskar dig för alltid.
 
Här i denna boken kommer mina tankar och drömmar hamna. Vad som måste göras och vad jag vill göra. Planerna om ett minnesträd för Kjell ligger på prio ett sen är det lite på huset som måste göras, en dörr skall slipas och målas, räcket vid trappan behöver ses om och så skall platsen kring Kjells träd bli ett ställe för lugn och avslappning där jag kan minnas och känna ro.
Sen är det ju det här med inredning som jag alltid tycker om att greja med, flytta om och ändra.
 
 
Fönstret i matrummet. Jag gillar skarpt att fotografera så här kommer lite foto från mitt hem.
 
Flyttat ner kuddarna från tvrummet som omväxling. Man behöver inte alltid köpa nytt
 
 
Frukost framför brasan 
 
Tulpaner sjunger på sissta versen...
 
Väldigt glad blir jag när jag dukar fint till mina gäster, tyvärr saknas en plats 
 
 
Hittade en gammal tavla på vinden , passade i hallen tyckte jag.
Det får bli allt för i dag. Det har snöat ordentligt i eftermiddag och jag hörde att snöskrapan körde förbi alldeles nyss
 
Kram
Vi ses 
Majlis