Du vet aldrig hur stark du är, förrän att vara stark är det enda val du har .

Man blir en mästare på att bete sig som vanligt fastän det sliter i en av saknad. Det går inte att hålla på hela tiden att berätta om hur svårt livet har blivit.
Hur står det till, sa Nalle Puh.Ior skakar sorgset på huvudet.
Det står inget vidare till, sa han. Det har inte stått vidare till på länge nu.
 
 
Det är människorna omkring mig som får det att kännas meningsfullt. Härliga vänner som hälsar på,ringer och fins för mig. I går var en vännina hos mig som har följt mig genom båda mina mäns död. Vi har känt varandra sen 60-talet. Detta är inte klok Majlis säger hon sen gråter vi en skvätt sen pratar vi och skrattar i timmar. 
Trädgården , ja det är mest gräset som skall klippas och det växer ju fortfarande alldeles för fort tycker jag. Jag satte ett mål att trädgårdsmöblerna skulle målas i år så dom skulle hålla nästa år också. Det har gått segt men nu har jag bara två stolar kvar at måla. Det var 6 st och ett bord när jag började. 
 
 
Växter i pergulan har tatt sig bra i sommar. I fjor torkade den bort. Grinden som Kjell gjort står alltid öppen. Vet inte varför men i min fantasi kan han han gå ut och in utan att öppna.
 
Den 10 oktober skall mitt knä bytas ut mot en titanled . Måste erkänna att jag är väldigt orolig. Jag skall ju klara mig själv och man skickas hem dagen efter operation. 2010 när jag bytte den andra knäleden levde Kjell och hjälpte mig igenom den jobbigaste tiden.Nu står mitt hopp till mina barn dom har lovat hjälpa till så det skall säkert fixa sig Der är en väldigt smärtsam rehab.
I dag fick jag ner till vc, hade en stor röd fläck i sidan som jag inte förstod vart den kommit ifrån. Visade sig vara borelia. Tio dagars pencilin. Som tur är hinner den ta slut innan op. 
Lite höstfint .
 
 
Är så glad för detta halsband som är specialgjort till mig.Det är ett Mala som är tillverkat för hand av olika stenar som ger kärlek, beskydd, styrka. Avslutas med en ärkeängel av silver.108 stenar och en berlock som ett kors av rostfritt stål i nacken. Belinda som tillverkat det är konsthantverkare och änglamedium en underbar människa som jag träffat. 
 
 
Jag vill också berätta om föreningen Vimil som jag vill slå ett slag för. När Kjell hade dött kändes det som en jordbävning och jag viste inte vad jag skulle ta mig till. Jag levde jag pratade tilloch med skrattade . Dagen innan midsommarafton. Jag var helt tom. Tiden gick och det blev verklighet det som hade hänt. Dom sista månaderna eller kanske var det veckorna då vi förstod att han skulle dö och jag kunde inte göra någonting åt det bara stå och titta på och smeka , klappa och vara stark. Ingen som misst en nära anhörig kan ens ana hur det käns. Det gör alla dom som är med i Vimil. Man behöver inte säg något om man inte vill. Alla vet. Man träffas en gång i månaden , det fins träffar över hela landet. Här är det på naturum i Kristianstad ett vackert ställe. Man gör utfärder , resor ordnar fester och mycket annat. När var och en som vill har berätta deras historia så går vi vidare och lämnar döden och lever vidare . Jag ser fram mot nästa träff så det gäller att läkarna gör sitt jobb och jag kämpar så har jag detta att se fram imot.
 
 
Lär dig uppskatta vad du har innan tiden tvingar dig att uppskatta vad du hade !
 
Kram
Vi ses
Majlis