Höstfint



Efter en häktisk vecka kändes det skönt att göra lite höstfint vid entren.
Vi fick ta tag och hjälpa till att börja tömma Kjells farbrors hem som ska
säljas.Sven dog för en tid sen så det har varit begravning med allt vad där
hör till.Han var en gammal man 95 år som levt i detta hus i hela sitt liv.
Så det var både med vemod och nyfikenhet som vi gav oss i kasst med
att gå igenom rum för rum.
Jag älskar gamla saker och gamla möbler,så med all respekt för Sven har
jag tatt hand om en del saker som jag tror kan fortsätta sina "liv" hos oss.

Den gamla sockerlådan blev fin full med ljung tillsamman med äppel och
en del annat vid dörren.
Lockkorgen var väl använd men vacker ändå.

Till sist måste jag bara komentera min väderstation,som inte är gammal
men passar utmärkt utaför dörren.Jag tycker den är rysligt rolig.

Vi ses.
Majlis
#1 - - Skogslyckan:

Så fint vi båda gjort vid våra entréer. Härligt och ser välkomnande ut. Hoppas du haft en fin helg annars. Speciellt igår var det ju strålande höstväder. Ha nu en fin vecka! Vill passa på att tacka för gulliga och värmande kommentarer.

Kram Pia

#2 - - Siv Brolinger:

Underbara saker. De passar säkert fint i ert hem.

Kram

Siv