Mitt liv med min byrå

Eller jag kanske skulle skriva byråns liv med mig.Ja,här syns en del av den,byrån alltså som den såg ut
när Kjell kom med den till oss.Den stod i lugn och ro här i hallen ett bra tag.Men så såg jag i en inrednings
tidning att man kunde tapsera typ låderna och liva upp gamla möbler lite och den var ju rättså mörk och
trist så jag ner i källaren och hittade samma tapet som hallen var tapserad med.
 
Ja,det blev ju jättebra och jag var hur nöjd som helst,även Kjell var nöjd för det var
han som fick tapetsera.Skruva väck alla 19 knopparna och sätta dit dom igen det gjorde
faktiskt jag.Men sen gick det en tid och jag kände att jag hade tröttnat på tapeten i
hallen.Den har faktiskt suttit där i 23 år,tro det eller ej men så länge och jag har tyckt om
den.Men nu var det bestämt,hallen skulle förnyas och ljust skulle det vara.Men vad
skulle hända med byrån?
 
Jodå,den fick hänga med,praktisk är den med alla sin låder och lite kul modell kan
jag tycka.Vit fick den bli samma plats fick den också,men nu var den helt plötsligt
vasinnigt tråkig nästan osynlig. Vid andra sida valvet i hallen hänger en turkos budda
figur,det avgör saken.Dom små jäkla knopparna dom får bli turkosa.I bakrunden ser ni Kjell
fixa en bräda som han borrar hål i och sätter alla knopparna.
 
Här sitter dom och lätt att måla.Han är rysligt fiffi min Kjell,och tålig !
Två gånger målade jag dom,gick lätt som en dans.
 
Fint !
 
Så fick det bli.
Men det finns ett gissel till,matta jag måsste ha en matta.Känns så kallt annars.Jag kan berätta att jag har
haft 5 mattor hemma och provat.När jag nästan bestämt mig för en matta kom min dotter Mimmi och hälsa
på,men mamma det är ju en sådan matta som ligger i väntrum och den är då inte du.Jag gillar ärliga människor
Nu blir det att fortsätta leta.
Väldans mycke text i dag,hoppas ni orkar med det .
Nästa vecka kommer ett spännande inlägg missa inte det !
Hej vi ses ! Kram Majlis.
#1 - - Gun-Britt:

Underbar storyn med din byrå! Du är helt otrolig till att få till allt så enormt vackert! Kram från Gun-Britt