Vårt nya golv

Intill tällgstensugnen står en ljusstake på det nya golvet
Vi hade ett gammalt furugolv som vi slipat och på alla sätt försökt få det till att bli fint. Men inget har hjälpt,
dom sista åren har det sprucket på olika ställe för att inte tala om knarret i golvet. Vi var ordentligt trötta på
det och bestämde att byta ut det.
Vilket jäkla jobb det var att få bort det gamla golvet. Såga och bryta upp det fick vi göra eller ja mest Kjell
fick slita med att såga och bryta medan jag samlade ihop och bar ut resterna
Andra dagen bad vi min son Jens att hjälpa oss få bort det, vilken tur man har hjälpsamma starka barn.
Det får bli stickor att sätta eld med tror jag.
Så ljust och fint blev det med vitlaserat golv.Katten mise misen tyckte nog det var lite konstigt.
Nu kommer här en rad bilder på rummet som jag blev så nöjd med. Det finns fortfarande lite smådetaljer
som skall färdigställas.
Jag vill ha in så mycket ljus som möjligt därför valde vi vitlaserat.
 
Det här skåpet och bänken var med i expressens leva & bo men då hade vi inte bytt ut golvet.
Snart fredagsmys.
Nu sitter jag och trivs en fredagskväll i april.
Ha en fortsatt trevlig helg så ses vi snart igen, kram !
Maj-Lis
.