Grillkåtan.

I dag handlar mitt inlägg om vår Grillkåta som vi har till uthyrning. Kåtan är mitt skötebarn där jag tar i mot
våra gäster välkomnande med tända marshaller, elden som brinner i kåtan och nu även en maarikka att
laga mat på. Mat som gästerna lagar själv eller som Kjell tillagar.
 
När man står ute och lagar mat kan det vara dåligt väder tänkte Kjell och byggde ett fint tak med stolpar och
skorsten
 
 
Kjell har också gjort avställnings plattor som han fäst på stolparna. Här lagar han mat för fullt.
 
Först prövade vi med att elda med ved men det rök så förfärligt och vi vill ju inte rökförgifta våra gäster
sen provade vi med grillkol blev väldigt besvärligt att få rätt temperatur så det fick bli gasol och det funkar
alldeles utmärkt
 
Jag går omkring och tar lite foto medan jag väntar på maten
 
Härligt att lag maten ute, som ni ser finns det bord att sitt vid här ute eller går man in i kåtan och käkar
 
En bild på avstånd
 
Inget ska bli blött inte, Kjell har gjort tak över vår reklam och hängt små lappar om att hyra kåtan
 
Utsikt från kåtan, gammalt stengärde och en skymt av Immelsjön. Vackert
 
Nu börjar maten bli färdig. Strimlat oxkött, grönsaker och goda kryddor, herrans gott
 
Bara att hämta
 
Vist ser det gott ut och jag kan lova att det är det, vi har receptet, kom och prova.
 
Mysigt att äta i kåtan och elden som sprakar. Vill man inte använda sig av maarikkan så grillar man inne
eller ute
 
Detta har handlat om en finsk grillkåta i Skåne. Tanken för oss är att hyra ut till små företag och
till privatpersoner. Vi vill dela med oss av något annorlunda och lite speciellt. Mitt motto är att överträffa
kundens förväntan och jag har faktiskt lyckats tror jag. I vår kåta är alla med i gemenskapen man sitter
runt en eld på renfällar alla ser varandra inga långbord eller stökig miljö ,naturen in på och god mat och
dricka ( dricka tar man själv med) och vi servar er. Finns även spabad för 6 personer och vi kan också
ordna med övernattning i närheten. Gå in på grillkatan.just.nu där finns mer information.Eller ring
070-2986186 så hjälper jag er. Välkomna !
 
Något hände med mitt första inlägg som försvann,  så nu har jag gjort ett nytt pust !
 
Vi ses snart, kram.
Maj-Lis
#1 - - Gun-Britt:

Trevligt som attan! Kjell ser så mysigt huslig ut! Ni har det så fint så. Kram från Gunsan

#2 - - Tivalva Andromeda Bauer:

Hvor lang tid i forvejen skal man bestille?

Svar: Hejsan, det brukar räcka med två eller tre veckor.
Maj-Lis Renud