En runda i trädgården

Vid ytterdörren hänger denna underbara växt med olikfärjade blommor. Det som syns vid sidan är små
snäckskal på tråd som jag köpt i Hällevik för många år sedan men dom hänger fortfarande med.
 
Den gamla trädlådan med penseer, lite grönt och en ödla. Får se hur länge det håller sig eller jag kanske
ska byta växterna.
 
En rostig ros tillsammans med ett ljus kan vara vackert
 
Caprifolen växer och frodas längs med planket. Den gamla stentrappan får besök av både murgröna och
ogräs.
 
Söt blomma bakom trappräcket
 
Klängrosen trivs i solen och det blir massor med rosor att plocka in
 
En röd vacker pelargon har fått sin plats i en prydnads tvättfat, nya uteplatsen syns i bakgrunden.
 
Lite smått och gott på trädäcket.
 
Min underbara Törnrosa kjortel. Läste att den kan bli tre m hög så jag måste nog sätta något den kan
klättra i. Fick tipset av min väninna att den skulle vara både vacker och tålig jag viste inte då hur den
såg ut, men bara namnet på den fick mig att köpa den och jag är jätte nöjd
 
Här är växterna riktigt på gång, bli fint när det gula blommar
 
Krukor som jag låtit stå ute i vinter. Söndriga men blommorna har kommit igen och jag tycker att det
blev vackert ändå.
 
En fjäril kan göra mycket än om den inte kan flyga
 
Ståtlig trädgårds prydnad.
 
Vår rosenportal blir väldigt vacker när blomningen är på topp.
 
I nya uterplatsen har jag hängt dessa vackra ljuslyckter, köpta på Fröjd i Osby
Så här mysigt i mörkret. I morgon är det midsommarafton då ska vi sitta här och ljuslycktorna ska tändas
Glad midsommar alla bloggare och andra också, vi ses snart igen
Kram
Maj-Lis på Ljungkullen
 
 
#1 - - Gun-Britt:

Underbart vackra bilder! Trevlig midsommar på Er! Kram