Då går jag ner i min källare

Min källare ja, suck. När jag kommer ner för källartrappan så möts jag av den här gamla dörren. Undrar
om Martin Timell eller kanske Ernst skulle gilla den. Den står framför ingången till den äldsta delen av vår
källare och nu tänkte jag rensa i ett fönster där inne så jag kan sätt mina pelargonier på vänt till nästa vår
 
Källaren liksom huset är byggt 1918 och man har byggt det runt stenarna som har fått bli väggar till denna
gamla del av källaren. Här hade jag tänkt ställa krukväxter på förvaring.
Jag är tokig i gammalt kan till och med tycka att det är vackert.
 
Två växter bara än så länge , dom såg så ensamma ut så dom fick ha sällskap av lite förberedelser inför
julen.
 
Passade på att plocka ihop lite sådant som skall sparas, annars har jag tänkt skänka, kasta och sälja
 
Nu har jag börjat fixa på andra sidan i samma rum. En stor sten håller stolpe och hylla, här står en bränneskorg
och en gammal spade eller nåt
 
Får väl sätta lite grejer här som ska vara kvar
Här samlas färgburkar och lite annat.
 
Sådär, där ligger han bra tills det blir dags att komma fram
Bara fall i fall om inte Misen är på sin vakt, vi har inte sett några möss här Misen är duktig på fånga dom
tyvärr kommer han gärna hem och visar upp dom.
 
Ja vet ni det är massor kvar att göra i denna källare som jag kan njuta av att titta på och fundera över hur
man har tänkt när man byggde den. Önskar jag kunde se tillbaka i tiden på människorna som gick här
Nu har jag bara visat lite av den delen som jag gjort i ordning för övrigt är det en jäkla röra som jag ska få
ordning på med tiden. Sen kan man ju fråga sig, vem är intresserad aven gammal källare, ja jag har haft
kul och så äntligen blivit färdig att ta tag i den.
 
Snart ska jag visa vad jag hittade i Murarebackens antik och inrednings affär som ligger i Sölvesborg, väl
värt att besöka.
 
Kram på er, ses snart här igen
Maj-Lis