Mitt dilemma

Mitt dilemma ja, nu ska rummet som går samman med matrummet tapetseras och det ska väljas tapet.
 Jag ska inte ha tapet på alla väggarna bara på en och sen ska dom tre målas i en ljus typ vit eller grå
färg som stämmer med den nya tapeten och tapeten i rummet intill
 
Det är väggen mot hallen som ska tapetseras och sen dom andra tre målas. Denna kaffelatte färg är just nu i mina ögon gräslig.
 
Denna tapet ingår i samma serie som tapeten i matrummet och heter Garden party. Nu till problemet.
Den högra tapeten går i grått samma som i matrummet, den vänstra i mjukt rosa och svagt grön biege
och jag blir inte överrens med mig själv vilken. Kjell säger det blir fint vilken som.
 
För jag ska väl inte tapetsera väggen till uterummet ? Eller, den ska nog vara vit det kan bli för mycket
blommor. Men jag måste ha på någon vägg annars blir rummet platt och tråkigt.
Ja, nu blev det till att välja både vilken vägg och vilken tapet.
Målaren har inte tid förrän i oktober så jag har tid på mig att fundera. Hjälp mig gärna.
 
Vilken ska jag välja ?
 
Matrummet blev jag i alla fall nöjd med, ljust och fint tycker jag, men smaken är som baken, delad.
Ha det gott
Kram
Maj-Lis