Att njuta i advent

 
I många år har den här konstgjorda granslingan fått ligga på det vita lite slitna skåpet. Jag gillar igentligen inte
konstgjort innomhus men skall man ha ritigt gran så skräpar det ner och blir fort fult.
Den här slingan köpte jag för många år sedan i en affär som hette Decnova och som jag jobbade i på 90-talet
En affär med massor av fina och vackra presentarticklar som min brorsdotter Lena startade,tyvärr finns den
inte längre
 
 
Grön dekoration är alltid vackert på vitt och så kom det dit ett rött porslinsäppel. Korgar från Ikea.
 
 
 
 
I dörren ut till uterummet har jag hängt lysande istappar från Rusta. Det ser inte så bra ut på bilden men
faktiskt mysigt i verkligheten.
 
 
Den här lilla granen är äkta, jag brukar vilja ha en liten gran veckorna innan den stora julgranan skall
göra sin entre`
 
 
Så är det ju det här med att lägga något i fatet som står framme. Helst vill jag lägga frukt men den håller
inte heller länge och vi som eldar med tälgstensugn så blir det varmt och frukten tål inte hög värme.
Det fick bli en massa kottar och kottar passar ju bra som advents prydnad.
 
 
Kudden i soffan kommer också fram i advent och byts ut mot den som låg där innan. köpt på Ålens.
 
 
Nötter i glasburk ocn julbricka från Kosta Boda på diskbänken i köket.
 
 
Amarylisen på på plats. Undras hur jag skall få den att inte växa så den blir så där lång och ranglig ?
 
 
Tredje advent fick ängnas åt julpyssel med barnbarnet Tuva medan mamma Mimmi handlade dom sista
julklapparna. Storebror Helmer han dissade oss, är man 12 år så fins det intesantare saker än julpyssel
 
 
Så i dag måndag morgon kom frosten och världen blev plötsligt lite vackrare. Sjön glittrar lite mellan
träden
 
Ha en bra vecka så ses vi snart igen
Kram
 
Maj-Lis
#1 - - Marie skoog:

Jättefint och mysigt, Maj-lis!!