Medan löven faller

 
Då fixar jag färdigt på vår ovanvåning, med andra ord i tv-rummet.
Jag står och tittar ut på naturen utanför fönstret som skiftar i höstens alla färger, jag är en höst människa
 
 
Var på IKEA förra veckan och köpte en enkel lampa till fönstret och så köpte jag vita gardinstänger och bytte ut dom svarta till vita, dom har billiga på IKEA
 
 
Det blev bättre och en mjukare övergång mellan rullgardin, gardin och gardinstång. Lite guldigt inslag har
också i spegeln, lampan, beslagen på skrivbordet och knopparna på stängerna
 
 
Jag har gardin bara vid ena sidan eftersom det är två fönster intill varandra och gardinen är tunn, tunn bara som
ett flor som släpper genom ljuset
 
 
När vi nu har varsin jätteskön tv-fåtölj att sitta typ ligga i så vill jag att vi skall ha en skön pläd också
och den får gärna vara snygg, det tyckte jag denna var som jag köpte på Åhlens
 
 
Så fick det bli. Den andra fåtöljen fick en mörkgrå pläd och en kudde med dam.
 
 
En kvällsbild. Så nu är jag färdig i rummet här uppe.
Men det finns ett annat rum som jag inte rår på
 
 
Här sitter han min käre man, bland instrument datorer och jag vet inte allt, jag stänger dörren och Kjell trivs
rummet är hans och jag har knapt tillträde dit, det är nog lika bra det.
Musiken är hans liv och den tror jag hjälper honom att hålla cansern på avstånd
 
 
Och så avslutar jag med ett foto på min höstaster.
 
Ha en härlig vecka så ses vi snart igen
Kram
 
Maj-Lis