Förändra kan vara att forma hemmet efter livet

 
Jag skrev om att vänta i mitt förra blogg inlägg, och att jag skulle förändra i mitt uterum. När jag har bestämt mig då går det snabbt då blir det svårt att vänta. Soffan med två fåtöljer som stod här sålde jag snabbt på blocket
Och ska jag vara ärlig så tyckte jag att möblerna var alldeles för stora när jag hade köpt dom men jag fick blunda
för det och behålla dom i flera år ( dom var ju snygga i alla fall )
 
 
Den här gruppen stod i uterummet den också men hamnade nu på en bättre plats i samma rum och faktiskt så var vi överrens min käre man och jag att det käns lite rymligare så här.
Här intages alla måltider så länge vi har öppet ut här, utsikten är skön för själen och här har vi suttit många timmar och gått igenom Kjells sjukdom. Just i dag är han väldigt pigg och mår hur bra som helst så nu har
vi nytt hopp att behandlingen har gjort det den skall
 
 
Det blev ju tomt där matmöblerna hade stått, ja det hade jag naturligtvis redan räknat ut, så vi åkte till
några olika möbelhus och hittade dessa hos Leander Persson i Kristianstad. Två snygga rottingfåtöljer
i vitt. Passade precis och så var det ett bra rea pris
 
 
Bordet som Kjell gjort av gamla plankor passar bra här också ljuslykta av återvinning från Indiskan och så den vita ljuskronan som även den har Kjell gjort. Ja, en lite romantisk hörna kanske.
 
Nu blir det till att ut i det fina höstvädret så länge det varar
 
Kom ihåg att inte ta något för givet..... det är livet alldeles för kort för !
 
Kram !
Maj-Lis