Att ha tålamod !

 
När nästan hela dagen går åt till att försöka bli smärtfri då vill det till att man har en stor portion tålamod.
Har varit hos läkaren som skrivit ut smärtmedicin som inte gör ett dugg nytta
 
 
Jag försöker hitta något sätt att stå eller sitta hjälper inte, jag kokar av ilska vad är det som är så fel
En buktande disk säger man, en nerv i kläm som man skall försöka bedöva och så hjälper inte
tabletterna, jag säger bara suck som tur är brukar det släppa när jag lägger mig så jag får i alla fall
sova.
Häromdagen var jag i stan och hittade en ljusstake på rea , något roligt får man ju ha en enkel ljusstake
kan vara det som höjer stämningen i ett rum.
 
 
I måndags var jag i Jönköping med Kjell då var jag bättre i ryggen och hade en härlig dag på A6.
Jag hittade minsann en terrakottakruka och en vacker vas som jag lagt en murgröna i.
Både krukan och vasen var Ernst design, jag gillar Ernst så det var ju kul men det viste jag inte när jag bestämde mig för att köpa det.
 
 
Kjell har det jobbigt med sin cancsermedicin, det blir jobbiga biverkningar och som inte det var nog
så har han fått lunghinne infektion så nu blir det pensilin också
Men vilket gnäll det blivit men just nu är vårt liv så här. Vi stöttar och försöker hitta dom glädjeämnen
som vi kan och planerar att köra till Norge i höst. Hela sommaren i år har varit en kamp med olika elände
samtidigt har vi haft många härliga dagar med små utflykter och barn och barnbarn har förgylt tillvaron för oss.
 
 
Det som är roligt just nu det är min loppis i Gamla garaget, jag har haft kunder varje dag och sålt
en hel del av saker som jag tröttnat på och sen har jag ju fått från nära och kära och fyndat en
del på antik marknad i närheten.
 
 
Nu har den stormönstrade duken gjort sitt så nu ligger den i skåpet till nästa gång jag får för mig
att den skall lyfta rummet.
Ja nu är semestrarna slut och snart börjar barnen skolan, så fort sommaren kom och försvann.
Nu kan jag inte säga att jag sörger över att sommaren sjunger på sista versen, jag gillar hösten
och det lugn som den för med sig.Hoppas bara jag får ordning på ryggen snart och att Kjell blir
pigg och kry.
 
Vi ses snart igen
Kram
Majlis
 
#1 - - Mannen:

Vi kämpar tillsammans!😘❤️❤️

#2 - - Gunsan:

Kämpa på!! Tur ni har varandra, starka och så fina tillsammans😍 Sköt om Er och varandra!!
Och jag fortsätter att njuta utav alla dina inlägg Maj-Lis 💕

Svar: Tack fina snälla Gunsan
Maj-Lis Renud