Att koppla av

 
När vi kopplar av som bäst då bokar vi en wekend på något hotell. Det behöver inte vara så långt iväg,
men på något sätt så käns det så skönt att åka ifrån allt och alla som vi inerst inne tycker så mycket om
men ändå behöver vi ifrån hus,trädgård människor bara var någonstans där ingen känner oss.
Denna gången hamnade vi i Helsingborg och nästan hela första dagen tillbringade vi på Väla, där hittade
jag denna typ säck i en butik som heter Java, växten fick flytta in från uterummet hoppas den trivs där.
 
 
Hittade ett spökträd, passar bra i dessa hallowen tider, ja annars också
 
 
Tre dagar var vi iväg och det var ju inte en weekend för det var tisdag, onsdag, toradag, på fredagen måste
vi vara hemma för då var det besök på sjukhuset för Kjell. Det är hans fjärde behandling det är segt nu men
det är bara att gilla läget. När vi åker iväg så här så gör vi det mellan behandlingsperioderna för då mår han
oftas som bäst.
Det börjar ju bli modernt med amplar igen och det gläder mig för jag tycker om att ha gröna växter lite här och var, det gör hemmet lite trivsamt, här hänger en ampel mellan pelarna i rummet
 
 
Jag fick för mig att jag skulle flytta om lite på väggarna, så klockan fick hänga över mormors
gamla skänk
 
Ja jag eller vi vände lite på skåpet så det kom för hörns och det blev mycket bättre tyckte vi båda, det kom
liksom mer till sin rätt och då drog det ju med sig att vi fick ändra lite med tavlor och så.
På torsdagen innan vi skulle hem så tog vi en tur till Danmark. Vi hade glömt passen men det gick bra med
körkorten bara det var bild på fick vi veta av turistbyrån, bäst att fråga pinsamt om vi inte kommit hem utan
hjälp av släkten. I Helsingör åt vi gott och jag hittade ett par loppisar som jag gjorde några fynd i till min loppis
Lite starkvaror hade vi ju också med hem
 
 
Blev rättså bra med den hängande ampeln här. Vi har ju tre stolpar som vi inte vill ta bort för det ger
rummet en karaktär annars blir det bara ett stort rum med fönster och dörrar överallt, det är det ändå
men det bryts av på något vis kan jag tycka
 
 
Det är tur att vi tycker lika Kjell och jag , att vara bara han och jag är lite av vad vi tycker är livskvallitet.
Vi har varit tillsammans i 19 år och varit gifta i två år och har så roligt tillsammans. Besöker vackra platser
äter gott och naturligtvis blir det shopping också , det är nog jag som gillar det mest , sen är det underbart
komma hem efter att hämtat ny kraft . Denna låda kommer också från butiken Java .
 
 
Hemma det är gott att vara, ingen stress ingen röd eller grön gubbe att passa upp för, bara va.
Första frosten i natt nu väntar kyliga tider och det går med stormsteg mot advent och jul, faktiskt en tid som
jag gillar. Kjell mår bra nu, i loppisen i gamla garaget skall det bli julmys sista helgen i denna månaden
mycket roligt att se fram mot.
 
Kram, vi ses
 
Maj-Lis