Lite röj i tvättstugan

Medan vinden viner runt husknuten så tänkte jag att, nu minsan skall det röjas i tvättstugan
Jag har ju tvättstugan intill köket så i stället för att gå ner i källaren med överblivna saker så är
det lätt att ställa in det där och så blir det rysligt stökigt
Kjell är på sjukhuset i dag och får både blod och skelettstärkande och det tar några timmar
så jag passar på att göra undan lite och skingra tankarna
 
 
Jag har linor ovanför vasken som jag kan hissa ner och upp med tvätten på.
Det blev lite tungt att få upp med våt tvätt tykte jag så Kjell kom på att köpa hjul som linorna löper i,
nu lätt som en plätt
 
 
Tvättstugor är inte särsklt kul att vistas i så jag har fäst upp foto på alla våra barnbarn när dom var små
Kära ungar, ja det är dom nu också men många år äldre.
 
När man fått fönstren putsade så käns det lite lättare att städa, i alla fall är det tacksammare när man slipper
se flugskit och smutsiga ränder på rutorna
 
 
Jag köpte årets pelargon prinsessan Marie heter den. Ja jag vet det står Hortensia på dn lilla påsen vid
sidan och det är en blomma som jag också gillar skarpt
 
Nu planerar vi en resa snart och det ser vi verkligen fram i mot. Det blir pauser i Kjells behandling så
då tänkte vi passa på
 
Det käns faktiskt ganska bra i dag och nu skall jag hänga upp tvätten
 
Ses snart
kram
 
Maj-lis