Nu går det fram mot, påsken är på gång.

Längtan, man längtar nästan livet av sig, längtar efter resor, längtar efter barn, längtar efter mat alltid längtar man efter något, men längtan efter vår är nog den starkaste i alla fall för oss i norden
 
 
Påsken är ju på intågande och då brukar vi åka på konstrunda som är en härlig upplevelse.
Alla konstnärer som öppnar sina hem och säljer sina konstverk, mycket blommor och fint.
Enda nackdelen är att det är väldigt trångt på vägarna
 
 
Vi brukar packa matsäck Kjell och jag och pausa vid havet någonstans, oftas så blir det Åhus eller Yngsjö
Hittar vi lä och solen som värmer så kan vi ligga på en filt äta och bara njuta.
 
 
Försöka att njuta och att leva här och nu det har vi lärt oss min man och jag. Den sista behandlingskure gav
inte det reultat som var väntat så den måste brytas så nu får läkarna i Kristianstad och Lund komma fram
till någon annan cancer behandling till honom som förhoppningsvis ger bättre resultat
 
 
För mig var det chockartat att det inte hade gått på rätt håll, naturligtvis blev jag ledsen, arg , ja ilskan bubblar
i en när man blir rädd. Då säger Kjell, men jag ser det inte så, jag ser det som att nu får jag säkert något som är myket bättre så nu kan vi se fram mot det.
 
 
Ja vi människor tänker annorlunda och det är tur det. Jag kan bara beundra honom min käre man som i månader mått dåligt av sin behandling och så har den inte gjort någon nytta men ändå ser positivt på livet och ger aldrig upp, det är starkt.
Nu njuter vi i vårt uterum som vi öppnat upp nu när värmen så smått kommer smygande
 
 
Vackra tulpaner har stått länge som jag fått av en underbar väninna.
 
Ibland dröjer det alldeles för länge innan jag har ro att sätta mig här och skriva och jag som låvat bättring
Men ibland försvinner dagarna som en suck och jag har ide`torka
 
Vi ses
Kram
Maj-Lis