Spegel, spegel på väggen där

Kan man ha hur många speglar som helst ?
Jag tror nästan det eller ? 
 
 
Jo man kan ha mer än en spegel på samma vägg om dom bara passar ihop.
Dom här köpte jag på Ö&B i Kristianstad i lördags, tycker dom är rätt fina.
Damen på böckerna är i mitt tycke superläcker, har haft henne ett tag och gillar henne skarpt om man nu
kan säga så om en ej levande kvinna
 
 
Dom tre speglarna passade på väggen i sovrummet.
Det är minsann inte lätt att hänga något, det blir inte mycket kvar när det är sneväggar.
Har man sen som jag valt blommig tapet så gör sig inte tavlor särskilt bra då funkar speglar bättre.
Jag skall visa er några fler speglar från mitt hus. (Ni som följer mig har säkert sett dom innan men det får bli en liten upprepning)
 
 
I matrummet hänger den här spegeln som jag faktiskt har vunnit för många år sedan så den har hängt med ett
tag.För ett par år sen när allt i hemmet skulle vara vitt så drabbades jag också av den trenden. Jag hade stora
planer på att sälja den och köpa en annan, helst lite skavd och vit
 
 
Som tur är så sinnade jag mig, mycket på grund av min man som påstod att nu hade jag blivit helt galen.
Han tänkte inte medverka till ett sådant vansinnigt beslut. Spegeln väger en del så plocka ner den är
inte det lättaste och tur var det så nu hänger den kvar och både mannen och jag är nöjda
 
 
En lite mindre ja eller ganska mycket mindre spegel hänger på en annan vägg i rummet.
Det bra med speglar är att rummet upplevs större och rymligare
 
 
I hallen på baksidan av huset. Den hallen är inte så stor så spegeln passar bra där.
 
 
En riktigt gammal spegel hänger i entre`hallen. Glaset är ganska skavt och fult på sina ställen men spegeln
är från sent 1800-tal så det är väl med speglar som med människor det får synas att dom varit med ett tag
 
 
Liten, bara som prydnad i trappan upp till andra våningen
 
 
Spegellampett hänger två sådana i mitt behandling/gästrum.
 
 
Ovanför trappan i allrummet möter man sig själv i denna gamla spegel, kan vara blandade känslor beroende på vilken relation man har till sig själv just den dagen.
 
Nu äntlige strålar solen från en klarblå himmel  så minsan nu skall jag ut och andas frisk luft
 
Vi ses, kram
Maj-Lis