Påhittig !

 
Ja ibland får man vara lite påhittig. Vi har ju inte spröjsade fönster i vårt hus och jag tycker att det blir lite
kalt och stort men jag vill gärna ha in dagsljuset. Jag har haft en del andra fönster skydd men tyckt att det
tog för mycket av ljuset. Nu på vinter har vi fågelbordet utanför, i häcken svärmar det av småfåglar så
det är så rogivande att sitta och titta på när dom samlar mat och bråttom har dom.
 
 
Jag såg vet ni i en tidning att man kan använda hönsnät till mycket, bland annat till fönsterskydd.
Genast informerade jag min käre man (som mått riktigt bra ett tag nu) om att det säkert var något som
skulle passa i vårt köksfönster, bor man på landet passar hönsnät till mycket.
Så här blev det, lister, nät och häftklammer och så en händig man. Vi ser ut på fåglar och allt men det blev
lite mjukare liksom, i fönstret. Skall sägas att foton gör inte rättvisa ser bättre ut i verkliga livet
 
 
 
När jag nu är inne på fönster, här i tv-rummet där nere står den här som skydd men är igentligen en tavla,
man skall ju tänka utanför ramarna !
 
I matrummets fönster en vilkt gammal bok bland annat, fönster skydd eller tavla skymtar i bakgrunden
 
 
Jag kan säga att det som uppskattas messt i vårt hus i dessa tider är täljstensugnen.
Två sådana här korgar om dagen häller huset varmt, den är guld värd för det är längesedan som
jag längtade efter värme så mycket som jag gör nu.
Människor med muskelvärk eller vad för värk man har, har svårt att uppskatta kyla. För mig hjälper det inte
att klä på mig lite extra inne, jag frys ändå, extra filt på natten ja,ja jag är glad för det jag kan och
i sinom tid kommer det en ny vår
 
Kram på er där ute i kylan
Maj-Lis