Nu säger jag snart upp bekantskapen med sommaren !

Vi är nu inne i juli och 14 grader kallar inte jag för sommarvärme, inte nog med det, BLÅSTEN, det blåser inte lite heller . Parasollen blåser omkull, blommorna torkar ut så tröttsamt 
Regnar det inte så blåser det, eller är jag gnällig och glömt bort att det har nog varit
några sommardagar i alla fall, kommer bara inte ihåg.
Nej jag tog och köpte mig en ny köksgardin, det skall i alla fall vara sommarljust i köket
 
 
Hönsnätet släpper igenom ljuset men är ändå lite avskärmat.
Med hissgardin behöver man lite som fyller i fönsterkarmen, men det är som jag tycker
 
 
 
Rosor på matrumsborde blir jag glad av
 
 
Hortensia tillsammans med hästar och en ormbunke, ja det kan gå an.
 
Jordgubbar är både min och Kjells favorit. Vi äter en liter om dagen så länge dom finns.
Här i Immeln är det rikligt med jordgubbar hos odlaren Grönkvist och jag fick veta att
det kommer att finnas en månad till, men då behövs det SOL.
 
Annars kämpar Kjell på med sina behandlingar, biverkningarna är jobbiga men proverna går
på rätt håll så här långt.
Den här mannen sitter inte och väntar på nästa sjukbesök, nejdå han har börjat måla balkongen.
 
Kram på er vi ses
Maj-lis