När världen är som vackrast

Vist är det så nu, allt blommar och växer, blandning av sol och regn gör att nästan all växtlighet trivs
och naturligtvis ogräset, men vem har bestämt att ogräs är fult för man kämpar jämt med att rensa bort det
 
Här en bild från en del i vår trädgård, bor man på landet så är det inte så noga med att rensa ogräs det kan
vara fint ändå. Vi har en stor trädgård och då får det bli som det blir, huvudsaken man kan njuta
 
 
Caprifol som nästan tagit över men vi vill att den skall växa som skydd vid badet
 
Jag har ju delat med mig här på bloggen om min mans sjukdom, det har varit väldigt mycket ner och upp
och just nu gör han en paus i sin behandling, proverna ser bra ut biverkningarna lite lugnare och då sätter
livslusten igång.
Kjell har spelat nyckelharpa i spelmanslag i flera år men för ett par år sedan splittrades gänget så det blev bara lite sporadiskt spelande
 
 
Nu har jag puffat på honom att spela varge dag och sen spela lite på äldreboende eller vilka som som vill
lyssna, jag la ut på facebook där han spelar skånsk spelmansmusik och över förväntan med gillare och lyssnare
 
 
Musik är läkande och ger mycke glädje, nyttigt för kropp och själ
 
 
Lite gladare om jag får be. Uterummet är en bra plats att träna i med en vacker utsikt.
 
Nu har vi midsommar snart då passar den här musken bra.
 
 
Sommar, sommar,sommar när den är som bäst
 
Trevlig eller glad midsommar säger vi till er alla här ute i världen. Kram vi ses
 
Maj-Lis