Nu gläds vi åt sommarblommorna

Blommor gör mig glad, trädgården gör mig glad och när Kjell ringer eller skickar ett sms och säger att proverna ser
bra ut, faktiskt bättre än på länge blir jag jätteglad, då tänds det där hoppet igen att klart han fixar det.
Då kör vi och köper växter bestämmer vi, måste passa på innan biverkningarna på behandlingen sätter in
 
 
En tur till Solhaga, jag hade bestämt vad jag skulle ha och hur mycket så blir det inte så jobbigt för mannen
att vänta. Han lämnar över till mig vilka växter vi skall köpa .
Det blev messt pelargoner och lavendel, vi har mycket av gula hängväxter som har övervintrat i krukorna
 
 
Lavendel har jag satt vid ytterdörren och på trappan så när man går ut och in så möts man av en underbar doft
från lavendeln, det doftar sommar
 
 
Jag är inte så bra på vad alla växter heter, den här blå skapelsen gör sig fint till den röda väggen, plockar man
bort vissna blommor så blommar den hela sommaren mins jag sen i fjor
 
 
Naturligtvis köpte jag en törnrosatjortel en växt som vi älskar både mannen och jag .
 
 
Här en tacksam växt som jag tror heter oxtunga
 
 
Växter som övervintrat, lavendel och gul häng i stora krukan , gul häng men nyplanterad lavendel och pelargon i den lite mindre krukan
 
 
Så, nu är det sommarfint på uteplatsen. Ett nytt trädgårdsbord och blå dynor till vilstolarna, nu är det bara att njuta om nu värmen behagar komma och blåsten fara sin kos
 
 
Lupiner dom är gratis, plockade en bukett vid vägkanten.
 
Vi ses snart, kram
 
Maj-Lis