Inred med saker du gillar

Och rensa i röran.
En fördel med att möblera om och förändra är att man upptäcker att man har en massa
saker som man inte behöver, vi hade böcker, tidningar, sladdar och och en massa saker
som vi inte kom ihåg att vi hade över huvudtaget
 
Rensa i röran med med feng shui är en bok av Karin Kingston, där får man tips om hur man bör tänka.
Nu skall vi ju tänka på vår miljö också och inte kasta utan ge bort eller sälja för en billig peng dom saker
som vi tröttnat på som någon annan kanske kan ha glädje av
 
Den här hyllan sålde jag på facebook, den gick första dagen och vi var lika nöjda både kunden och jag
 
Kjell och jag var och hämtade den gamla skänken i fredags den som vi hittade hos en loppis för 500kr
Jag skulle måla men nej Kjell gillar det här med att måla så jag är inte den som är den så jag lämnade
över arbetet til honom.
Jag skulle fotat skänken innan men glömde, här har Kjell börjat på. Den var i mörk ek så den fick målas två
gånger
 
 
Den blev så fin och jag är mer än nöjd. Dom fina beslagen är pricken över i
 
Mannen vi köpte den av hade fått ett helt möblemang i denna serien för 25 år sedan som en betalning för en bil
som han aldrig fick pengar för. Kul med historien om en gammal möbel
Så här ser det ut innan ommöbleringen
 
Nu är skänken målad, beslagen på plats och tv-n där den skall stå 
 
Här har tv-n stått , nu har fotöljerna fått sin plats här.
Jag har bara hängt en tavla så länge, har tankar om hur det skall bli med tiden
 
Det käns som rummet är större och vi har bara flyttat om lite och bytt ut den stora bänken och hyllan.
 
 
När man stänger in sina aparater så här så för att slippa ha dörren öppen när man sätter på tv-n eller
byter kanal så köpte Kjell typ ett öga som fästes under tv-n som vi riktar fjärkontrollen mot så var det
fixat, smart.
Det skall in ljuspunkter och växter också i rummet och det är så himla kul att planera och fundera ut hur vi
skall ha det.
Detta som jag visat är bara halva rummet .
Nu skall vi fundera ut hur detta skall bli....
 
Jag har mina funderingar. Vad skall vi använda rummet till ? Väggarnas betydelse, vilken färg ?
Avslutar med våra fem sinnen, syn, lukt, känsel, hörsel, smak.
 
Vi ses
Kram
Maj-Lis