Lättskötta gröna växter

Om jag skall lyckas med växter så måste dom vara lättskötta, med det menar jag
vatten en gång i veckan, lita snack med dom ,så sen skall dom klara sig själv
 
 
Jag köpte några i Oppmanna .Jo förresten lite gödning då och då också kan dom få
Jag är fortfarane kvar i tv-rummet på ovanvåningen, det är nog det rum vi använder som messt, i allafall på
vinterhalvåret när vi inte kan använda uterummet, där är då för kallt
 
 
Då kan man tycka att det är ju så dags att sätta in växter där nu när det snart är öppet i uterummet
Men nej så tänker inte jag, för varje gång jag skall gå till sängs så går jag förbi dom, samma när det
är morgon och frukosten där nere väntar, går jag förbi och ser dom. När vi sitter vid tv-n också förstås.
Vi har en stor härlig balkong som vi använder när vädret tillåter, blir inte så ofta tyvär.
 
 
Ja nog om detta med växter, man behöver nog inte dra på sig för många utan köp så det blir hanterbart och
det man tycker om
och har tid med. Det fins inget som är rätt eller fel bara upp till var och en vad som passar
 
Utanför är det en blå himmel i dag och jag längtar ut i solen
Ha en trevlig helg alla ni som följer min blogg så ses vi snart igen
 
Kram
Maj-Lis