En vinst !

Ja minsan jag vann, tre liter väggfärg rulle, borstar ja allt man behöver för att måla.
Gilla och dela Sture Perssons målerifirma, japp så klart jag gjorde det, det behövs målas
i vårt tv-rum på ovanvåningen ja det rummet som jag möblerade om för ett tag sedan
Det är behov 17 år sedan där målades sist
 
 
kaffelattefärg så tråkigt, nej det får bli något ljusare och även en fondvägg på en vägg dock inte denna väggen
här får det bli en färg som heter tidlös. Tidlös låter lite tråkigt men det kommer det inte att bli resultatet visar
jag när det är klart
 
 
Jag köpte två fina plascher hos Tages i Söndraby, en kul affär som har mycket lite ovanliga grejer
En liten jordglob blev jag också sugen på så det fick det också bli, inhandlad på Indiskan
 
Från det ena till det andra. Kjell mår för tillfället bättre och behöver bara en behandling i veckan i tre veckor och
sen en vilopaus så av veckans sju dagar mår han dåligt i tre och mår mycket bättre i fyra dagar.
Man har oprerat in en ny portakat alltså en grej som man kan ge behandlingen genom och ta alla prover, skall man sticka i armarna så blir han snart sönderstucken så det är väldigt bra.
Människan är underlig och fantastisk, så fort Kjell känner sig bättre så kommer livslusten tillbaka, härligt då är 
alla motgångar som bortblåsta.
 
 
Jag måste alltid läsa innan jag kan somnar på kvällen, jag slukar deckare ja ibland annat också.
Min väninna i Linköping läser också mycket så från henne kan jag låna böcker och få en massa tips
 
Denna boken av Håkan Nesser är så fångande att jag knapt kan lägga den ifrån. Han skriver på ett sådant sätt 
att man måste bara läsa ett kapittel till och ett till, det blir till och med lockande att krypa till sängs i vettig tid så jag får veta fortsättningen
Berättelsen om herr Roos,De ensamma och En helt annan historia är böcker som jag verkligen kan rekomendera, underliga på ett spännande och kul sätt
 
 
Vita rosor alltid lika vackert.
I morgon är det måndag , måndagar kommer ofta tycker jag ja andra dagar också, livet rullar på
alldeles för fort åtminstonne när man är i min ålder
 
Kram
Maj-Lis