Kaffe,vinden och en receptbok

kaffe livets dryck säger jag, jag kan inte vara utan morgonkaffet och helst inte eftermiddagskaffet heller.
Nu blir det förmodligen dom sista veckorna som vi har uterummet öppet in till huset. Fortfarande 
mysigt att sitta här med kaffe och en bulle, det är bara det att jag skulle helst hoppat över bullen
ni vet det här med vikten.
 
Jag får väl gå enrunda extra det kan bullen vara värd.
Utsikten ner till sjön fångar mig så fort jag sätter mig här ute och när jag tittar riktigt noga ser jag ett
andpar som sitter på en sten som sticker upp i sjökanten. Dom sitter där timme efter timme varje dag
 
 
Jag lyckas inte fånga dom på bild avståndet är för långt
 
 
Elefantgräset har växt sig riktigt stort och högt säkert 2,5 meter. 
Det står vid infarten till vårt hus, det sprider sig bra och ger insynsskydd när vi har Grillkåtan uthyrd
 
 
Regnar det inte så blåser det och när vinden tar tag i dom höga stråna så rasslar det och det ljudet käns
spännande, gillar det
 
 
En blick in i köket. Grön växt på en av barstolarna som planterats i en låda som jag köpt i en blomsteraffär så 
det är meningen att man kan ha växter i den,i lådan alltså 
 
 
Receptboken tittar fram bakom växten. Den boken har hängt med några år nu och har många goda recept
Jag fyller på när jag får något nytt gott, skriver in för hand .Goggel i all ära men man kan ju skriva in dom
 
 
Nu är det inte lätt att hitta Hortensia längre så det fick bli en vacker Orchide
 
Kram
Maj-Lis