När ingen vet svaret på alla funderingar

Funderingar på varför blir inte Kjell bättre ? 
Jo bättre är han ju efter den sista persen när han var riktigt dålig, men allmänt så att säga.
Proverna ser bra ut, dom ser jättebra ut säger läkaren och sköterskorna.
Ändå så måste han kämpa så otroligt med svaghet, yrsel så att han inte kan gå normalt, maten måste han
tvinga sig att äta och trött, så in i skälen trött bara genom att gå upp för en trappa
 
 
Men ibland så känns det lite bättre och det på grund av hans enorma vilja att leva normalt
Jag försöker på alla vis motivera honom att njuta av mat om än bara lite
En snapps kan göra undrverk och några ljus ger stämning så glömmer man problemen för en stund.
 
 
Nyår, då var vi bjudna till min dotter Mimmi och hennes familj. Inte visste vi hur länge vi kunde stanna men 
eftersom dom bor bara någon mil från oss så valde vi att åka dit och det gick över förväntan bra
Här har han klätt sig festfin och tagit fram sin nyckelharpa och spelat en stund innan vi åkte iväg
Musik kan ibland göra underverk och inte ser Kjell ut att må så dåligt, han ser inte ut att må dåligt alls vill jag
säga
 
 
Hittade skumtomtar när jag var i Broby och handlade, 5 kr påsen jag skall inte säg hur många påsar jag köpte 
 
 
Nu har jag städat ut julen för denna gång. Det var en hel del hyacinter kvar i julgruppen, konstigt när man bestämt sig att kasta ut julen så tål man helt plötsligt inte att se julgrupper i huset så jag samlade resterande hyacinter i en vas, där står dom fint och doftar gott.
 
 
Ibland när jag pratar med folk så säger man, ni måste leva i en mardröm, nja jag vet inte det riktigt. Det är klart 
att det var ju absolut inte så här vi ville ha det efter vi gått i pension, men på något vis så hittar man meningen med det livet vi har och tar en dag i taget.
I går var vi på bio och såg Mordet på Orientexpressen och vi var nästan lite lyckliga att vi skulle åka på bio
Sen kan jag väl inte påstå att kjell tyckte att den var en höjdare men jag gillade den, har läst boken för länge sedan.
Tyckte att vi behövde bättre belysning i rummet så det fick bli en modernare typ av glödlampa.
 
 
Här har vi en liten man som får kjell att må bra, ja mig också.
Blodtrycket sjunker när man kelar och klapar en katt eller ett annat djur också för den delen
Misen har fått en egen plats där ligger han den mesta delen av dagen
 
 
Nu längtar vi till vår så rosa tulpaner gör vad dom kan.
 
Fredag i dag, då får vi se hur vi skall festa till det.
I helgen skall vi besöka Kjells dotter och sen blir det revy så vi kan skratta lite, det blev en bra vecka denna
veckan, på måndag är det behandling igen
 
Vi ses
Kram
Maj-Lis