Du kan inte springa och gråta samtidigt.

Jo jag tror att jag skulle kunna det så ledsen är jag över förlusten av Kjell och det liv vi hade tillsammans.
Vid denna tiden på året planerade vi en resa som sen skulle ske till våren,dock inte i fjor för i november  förstod vi att vi hade gjort vår sista resa tillsammans 2017 i maj. Sjukdommen hade kommit ifatt oss och Kjell började förstå att han nog hade ont om tid och det fick bli korta utflykter framöver.
 
Sorg kan ge sig uttryck på många olika sätt, det känns som jag har fått väldigt många. Från att ha minnesluckor till att sortera foto,gamla gratulationskort ,brev och så mina almanackor. Jag sparar dom, kan inte kasta dom. I dom har jag ju hela vårt liv och jag går tillbaka många år. Jag tror att för mig är det ett bra sätt att bearbeta min sorg, där finns små anteckningar varje dag och då minns jag.
Annat som hjälper mig är mitt intresse för inredning, fotografera och skriva. Min blogg är en stor hjälp om än jag inte är här så ofta som jag borde känner jag men ibland har jag inte motivationen eller kraften.
 
 
Sorgen är ett bevis på kärlek den är bara så förlamande i bland och man kommer inte undan och den kommer att följa en hela livet.
Alla helgonhelgen är över nu. Jag var i Älmhults vackra kyrka på minnesgudstjänst och man läser upp namnen på dom som dött under året och sen gick vi ner och tände ljus vid minneslunden, så sorgligt men vackert och stämningsfullt .Ett fint sätt att hedra dom som lämnat oss
 
 
Tiden rullar vidare, saknaden är lika stor men genom att sysselsätta mig med olika aktiviteter så börjar det gå längre tid mellan dom svåraste stunderna.Att tända ljus för honom känns som att han är närvarande hos mig.
 
 
Det här rummet finns på inlägget innan jag har bara flyttat om kuddarna och pläden så blev det lite annat
 
 
Höst utanför fönstret, sjön ligger stilla och blank.
 
 
En lycklig man på semester med sin kamera som alltid var med honom. Vilken tur att vi har tagit så många kort så mycket mimmen som finns i dom. Tack för allt du gett mig !
 
Kram
Vi ses ! 
Majlis