När din verklighet försvinner

När det som är din verklighet är borta är det lätt att hamna i någon sorts avgrund, man ser bara djupet. 
Helt plötsligt har den tiden som var svårast glömts bort. Den tiden när man förstod att det här går inte, han kan inte leva så här, det är inte värdigt att brytas ner bit för bit. Bli svagare och svagare det kan bara sluta på ett sätt.
Då är ju döden en befrielse så tänkte jag nog då för så var det ju för honom.
Men i min egoistiska värld ville jag inte det, Jag ville att ett mirakel skulle hända och så skulle vi få några år till tillsammans det var ju så vi hade tänkt, bli gamla tillsammans. Innerst inne visste vi att det skulle inte bli så.
Det värsta är saknaden ( då ser jag bara honom som frisk ) och vetskapen att aldrig någonsin få träffa honom igen, aldrig någonsin . Jag måste lära mig förstå att jag har en svår tid att gå igenom för man kommer inte undan smärtan. Snart fyra månader sedan du somnade in och nu är det höst med årets alla skiftningar
 
 
Här imellan träden ligger vårt hus som jag älskar och många minnen fins där
 
 
Vägen hem
 
 
Fantastiska färger 
 
 
Så här få det bli på verandan på baksidan. Starka grabbar fyller på med ved tack för det, mindre roligt med Misen som tror sig krafsa genom dörren.
 
 
På framsidan ser det betydlig bättre ut tycker jag 
 
 
Inne har det kommit ett nytt soffbord , ja eller gammalt är det ju . Sådan är jag byter och förnyar när jag känner för det. Plötsligt tyckte jag att det gamla soffborde tog alldeles för stor platts , soffan skall ju synas och kännas välkomnande och det fick jag för mig att den inte gjorde . Så fick det bli, 300 kr hos Svens i Hanaskog
 
 
Trots den brutala känslan av att mista den viktigaste människan i livet så är jag kreativ eller vad man skall säg. För att få någon mening i mitt liv just nu så måste jag vara i gång. Det betyder att jag går runt med kameran ( som Kjell gjorde ) jag fixar i hemmet, cyklar ett par mil så gott som varje dag, yogar två ggr i veckan. Jag har fått igång min lilla behandling till några kunder och så hoppas jag få Grillkåtan uthyrd i höst och vinter. På så vis blir det lite lättare att hantera sorgen, i alla fall tills jag skall lägga mig och att inte folk frågar hur jag mår, då brister det man är så skör .
 
 
En lycklig tid på bussresa med vännerna Sören och Inger för två år sedan. 
Så fort förändras livet, var rädda om er och varandra.
 
Kram
Majlis