En helomvändning !

Ja som det kan bli. Jag skulle bo i Immeln så hade jag bestämt, så skulle det bli. 
Men så en dag ringer min dotter Mimmi " det är en jättefin lägenhet ledig i ett lite äldre hus i Knislinge mamma, du kan väl kolla den " . Nej jag skall inte bo i Knislinge,visserligen är jag född och uppvuxen där men nej. "Hur länge tänker du vänta på ett annat boende ? Du känner ju att du bott färdigt i huset,Immeln ligger ju kvar , du kan gå dina runder grannarna kan du träffa ". ok då, tjata, bestämde med kvnnan i lägenheten . Jag blev helt såld ! En trappa upp i det blå huset mitt i byn .Tre rum på 82 kvadratmeter , två toaletter och ett uterun på 45 kvadratmeter där en del är inbyggt, utsikt mot den gammla klockaregården och kyrkan. på en kvart hade jag omvärderat hela mitt tänk .
Nu blev det fart, fixa huset till fotograferingen, besiktiga både el och hus. Massa jobb som mina barnhjälpte mig med , utan dom deras äkta hälfter hade jag inte klarat det. På en vecka var huset sålt till en ung familj med 4 barn och ett på väg. Jag valde bort intreserade som skulle haft det som sommarställe än om jag kunde fått mer för det men jag är så nöjd och glad för dom som nu skall ta över och även driva grillkåtan vidare.
Jag såger hej då till ett av dom fina rummen i huset. Det mesta av möblerna kan jag ta med mig, där jag har mina grejer där är jag hemma.
 
Vinden är tömd . Här har barn och barnbarn haft många mysiga stunder.
 
 
 
 
Här hamnade mycket som jag absolut kan leva utan 
 
Den 3 juli gick färden vidare med hjälp av Svens flyttningar till Brobyvägen 3 .
Jag avslutar här i dag och kommer att skriva om det förfärliga som hände mig när jag äntligen kommit på plats i nästa inlägg.
Kram vi ses 
 
Majlis