Min högra hand

 
Denna sommaren har varit mycket blandade känslor. Kjells behandling har tatt på hans krafter och att
njuta av allt det vackra vi har inpå knuten har han inte kunnat känna som han vill.
Trots det har han varit min högra hand, jag med min besvärliga rygg som jag har fått stränga order av
min läkare att absolut inte lyfta eller bära något tungt.
Ändå så öppnar jag en loppis i vårt gamla garage och det är ett av det roligaste denna sommar.
Vi fick komma på olika sätt att få ner grejer så jag inte behövde bära och det gick bra, ibland tog jag till
bilen för att fixa allt jag kommit på
Här en sommarbild utanför det gamla garaget.
 
 
Men när skogen var full av blåbär kunde vi inte annat än stänga loppisen och ge oss iväg till skogs.
Vad konstigt att man nästan glömmer bort smärta och annat tråkigt när man kommer ut i skogen
Vi plockade i flera timmar, kunde kanppt sluta. det blev till att frysa flera liter och naturligtvis äta en hel del
Nu skall jag nämna att jag fått smärtstillande som hjälper över förväntan.
 
 
Vi letar och hittar många fina grejer som folk inte vill ha eller som mantröttnat på. Att ta vara på det
och snygga till det lite och sen sälja det billigt, det är återanvändning och kan ju hjälpa vår miljö lite i alla
fall.
Den här pedistalen tyckte jag för mycket om så när Kjell målat den så fick den stanna hos oss.
 
 
Det är ju jag som skall slipa och måla men min käre man kan inte låta bli att tillrättavisa mig och så
rycker han in ibland, jag tror att han tycker att det är hur kul som helst.
Här är jag i alla fall i gång med en pedistal, den såldes genast när den var klar ( väldigt stökigt kring mig )
 
 
Gamla böcker kan man få tag i hur mycket som helst för en billig peng.
Jag har många i min ägo som jag brukar lägga lite här och var, ibland för att lyfta fram något som jag vill skall synas bättre.
Jag köpte en bok som hade vikta sidor som jag genast lärde mig hur man gör så nu har jag några till salu
i min loppis.Denna boken står i min hall
 
 
Det är lätt att hitta till sig själv. Skålen på skänken fick jag för en tia, med lite grönt blev det fint
Jag har länge letat efter en matta som skulle ligga här och denna hittade jag på Eko hallen så den
är ny
 
En blick i matrummet får nog i alla fall övertala mannen att det höga skåpet blir bäst när det står för hörns
Ja nu var det ju jag som tvunget skulle flytta det, eller vad säger ni ?
 
 
Affärerna är plötsligt fulla med amplar, ja mycket mer än innan.
Det är nog på gång nu eftrsom dom har varit borta från markanden ett tag.
Jag föll för den här som jag flyttade runt ett tag innan den hittade sin plats men här i
trappan upp blev den bra ---tycker jag
 
 
Sitter nu och tittar ut, det är höst. Det blåser och regnar träden har ändrat färg, vackert.
Hur går det med min loppis i det gamla garaget, det regnar inte in men ingen värme otätt är det
men i dag i det dåliga vädret sålde jag mer än på länge.
Vi får se hur det blir, det ger sig med tiden. en sak är jag säker på och det är att jag skall ha julöppet !
 
Vet ni det blev ett långt inlägg denna gången men så är det när jag väntar så länge
 
Jag är höstmänniska och älskar lugnet, tända ljus och glo på tv med gott samvete de är grejer det
 
Kram på er
Maj-lis